Niezwiedzana przez ponad 250 lat, Kopalnia Azurytu została pochłonięta przez złowieszczą Ciemność. Wynalazca Niko opanował moc Woltaktycznej Siarki i stworzył maszynę, która może przebić ten mrok. Zanurz się w ten gęsty omacek, wydobądź zapomniane skarby, odkryj dawno pogrzebane sekrety, ale nie oddalaj się od światła maszynerii, inaczej zmiażdży cię Ciemność.

Spis treści:
1. Wstęp
2. Flary i dynamit
3. Rezonatory i fossile
4. Miasta i bossy

1. Wstęp

W czwartym akcie w Highgate Encampent poznajemy Niko, szalonego wynalazcę, który potrzebuje naszej pomocy przy znajdowaniu Votaxic Sulphite – specyficznej siarki zdolnej do przebicia światłem najgęstszego mroku, nawet tajemniczej Ciemności panującej w lokalnej kopalni azurytu.

Kopalnia azurytu to nieskończony dungeon, który każdemu graczowi generowany jest inaczej. Wszechobecna w nim Ciemność jest zabójcza – zadaje obrażenia tym większe, im dłużej nie wychodzimy z cienia. Nie ma na to konwencjonalnej odporności.

W głębinach przyjdzie nam walczyć w różnych biomach reprezentowanych wizualnie w mapie.

Od góry: biom magmowy, biom lodowy, biom Abyssowy, biom leśny.

Biomów jest więcej i wśród nich, choć rzadziej spotykane, są pradawne miasta Vaal, Abyssowe oraz Pierwotnych.

Od wejścia kopalni drążony w dół jest, w miarę levelowania postaci, szyb, z którego szybciej zapuścimy się na obszary o wyższym poziomie.


Na szczycie kopalni stoi maszyneria zbudowana przez Niko. Można w niej ulepszać Pełzacza (Crawlera), czyli wózek umożliwiający nam eksplorację dzięki emitowanemu światłu. Można też zwiększyć swoją odporność na obrażenia Ciemności, maksymalnie do 75%, ale im głębiej się zapuszczamy, tym bardziej ta odporność nam spada.

Przyjdzie nam również wymieniać znaleziony w Kopalni azuryt na Flary i Dynamit.

2. Flary i dynamit

Te pierwsze rozświetlają nam tereny, do których Pełzacz nie dociera. Zdarza się też, że potwory i bossy gaszą wszelkie światło wokół, efektywnie sprawiając, że postać otrzymuje obrażenia od Ciemności. Wówczas również można rzucić flarę, by pozbyć się mroku.

Dynamit natomiast można rzucić potworom pod nogi, a kiedy wybuchnie to zostaną ogłuszone. Nie jest to szczególnie przydatne, lepiej je po prostu zabić. Stosuje się je tylko do kruszenia ścian skrywających sekrety. Poznamy je po następującej ikonie na minimapie: .

Najczęściej padające pytanie to jak znaleźć Fractured Wall?

Otóż mapę Kopalni można traktować jako wielką siatkę:


Jeśli w kwadracie jest ikona, to jest tam przystanek dla Crawlera oraz encounter z nagrodami.

Jeśli w kwadracie jest ścieżka, ale bez ikony, to na pewno znajdziesz w nim Fractured Wall.

Jeśli kwadrat jest zupełnie pusty, to można do niego dotrzeć ze ścieżki pozbawionej ikony i znajdziesz w nim Fractured Wall z dużo większą szansą na rezonatory czy skamieniałości (fossile).

3. Rezonatory i fossile

Rezonatory to przedmioty służące do craftowania przedmiotów, ich efekt zależy od włożonych w nie skamielin.

Rezonatory działają jak Chaos Orb, z tym, że można w nie wrzucić od 1 do 4 fossili.
Fossile mają różne efekty, które zwiększają przewidywalność zastosowanego rezonatora. Zwiększają szansę na mod (losowy) z konkretnej rodziny (np. Life), często wzamian powstrzymując pojawienia się modów z innej rodziny.

Zdolność do blokowania danego rodzaju modów jest szczególnie ceniona przez graczy.


Poniżej tabelka gdzie znaleźć które fossile
– znajdują się w podanym biome, ale tylko skryte za Fractured Wallem
– znajdują się w podanym biomie, ale tylko w lokacji z „Contains Fossils„, której nazwa to nie jest Smuggler’s Stash



Mines


Fungal Caves


Petrified Forest


Abyssal Depths


Frozen Hollow


Magma Fissure


Sulfur Vents

Aberrant



Aetheric



Bloodstained


Bound



Corroded



Deft


Dense


☑️

Faceted


Fractured


Frigid


Fundamental



Gilded



Glyphic


Hollow


Jagged


Lucent


Metallic



Perfect



Prismatic



Pristine


☑️


Sanctified



Scorched


Serrated



Shuddering


Tangled

Większość z nich można znaleźć też w lokacjach Smuggler’s Cache w kopalni, jeśli nagrodą są fossile.

NIEDŁUGO RESZTA PORADNIKA