Na Wraeclaście pojawiły się tajemnicze ołtarze. Żądne krwi, hojnie nagrodzą wystarczająco odważnych, którzy podejmą rzucone przez nie wyzwanie i zaspokoją ich pragnienie.

Na każdym obszarze z Rytuałem można znaleźć od 2 do 4 ołtarzy. Interakcja możliwa jest dopiero po oczyszczeniu wyznaczonego wokół ołtarza okręgu z potworów. W trakcie rytu, potwory te będa wskrzeszane, ale tym razem gracz musi też sprostać warunkowi stawianemu przez ołtarz (np. mniejszej regeneracji zdrowia czy zwiększonej szybkości przeciwników). W miarę ich zabijania rośnie trybut, który po zakończeniu walki można wymienić na oferowane w ołtarzu nagrody. W szerokie spektrum nagród wchodzą każdego rodzaju przedmioty, np. karty, unikalne, klejnoty, breachstone’y, delirium orby, katalizatory i tak dalej i dalej – właściwie wszystko (co nie jest ekskluzywnym lootem z konkretnego bossa, przepowiedni, czy inaczej zablokowanym).

Zestaw nagród oferowanych dotyczy całego Rytuału na obszarze. Czyli nie ma osobnych zestawów nagród za pojedyncze ołtarze z osobna. Za to część skarbów pozostaje ukryta, dopóki nie zostaną ukończone następne ryty, a każda kolejna walka dodaje do wymiany więcej trybutu.

Wielkość trybutu zależy od liczby pokonanych w okręgu ożywionych potworów, ale wabienie ich za życia do ołtarza na siłę nie sprawi, że zostaną wskrzeszone. Ożywiani są zawsze wrogowie, którzy byli w okręgu od samego początku, a dodatkowo wszystkie potwory, które zabito w innych poprzednich rytach na tym samym obszarze. W ten sposób, jeśli przy ołtarzu jest boss i weźmie on udział w rycie, pojawi się też w każdym następnym jeszcze nieukończonym.

Nie wszystkie nagrody są odsłonięte po pierwszej walce:

Jak widać na screenshocie, zostały jeszcze 3 ołtarze na obszarze. Zakryte nagrody zostaną odblokowane po ukończeniu kolejnych rytów.

Widać teraz więcej nagród, a jednocześnie na więcej stać gracza (gdyż wleciał trybut za kolejny ukończony ryt). Przedmioty w złotej ramce i ozdobione ikonką, to przedmioty odłożone. Jeśli gracza nie stać na wyciągnięcie rzeczy, których pragnie, to może je „zaklepać” poprzez odłożenie (defer), wówczas płaci tylko 15% kosztu inicjalnego.

Powyższy przedmiot wymaga 245 trybutu. Jeśli go odłożymy, zapłacimy tylko 37. Następnym razem, gdy się pojawi, będzie o 10% (25 trybutu) tańszy. Pozostałe 5% to koszt podjęcia akcji.

Deferować można wiele przedmiotów naraz:

Wśród innych dostępnych opcji mamy np. przetasowanie nagród, warte uwagi kiedy dary rytuału nie są szczególnie godne uwagi, a dysponujemy dużą liczbą trybutu. Na mapach przelosowanie kosztuje 2000, więc często kończy się to tym, że nowo odkrytych przedmiotów nie można natychmiast kupić i tylko się je deferuje (odkłada).

Różne ołtarze to różne wyzwania. Ognisty, lodowy i prądowy wprowadzają do walki zjawiska środowiskowe oraz sprawiają, że wrogowie zadają obrażenia żywiołowe. Emboldening zwiększa rozmiar i zdrowie potworów, Fortressed sprawia, że potwory otrzymują mniejsze obrażenia, a Enscorned nadaje i regeneruje energy shield. Generalnie są to łatwe do zrozumienia warunki, które można przeczytać znad ołtarza tuż przed rozpoczęciem walki.

Specjalne ołtarze gwarantują losowy set przedmiotów:
– same orby
– same unikalne
– same karty divination

Glacial:
Lodowe promienie w liczbie sztuk 5

Malevolent

Opulent:
Ubijanie wrogów podczas stania w deszczu monet zwiększa liczbę i rzadkość lootu, ale w deszczu obrywa się też mocniej.

Sanguine

Apocalyptic

Volatile:
Strumienie prądu wysyłają 5 pulsów.

Więcej wkrótce.