Zapowiedź Sentinel, uber bossy, nowa era supporter packów
W dodatku Sentinel, starożytne maszyny wygrzebały się spod Wraeclastu. Ujarzmisz ich moc by kontrolować poziom ryzyka i nagrody w ferworze walki.
Majowy update zawiera ligę Sentinel, dodaje 20 Keystone’ów do Drzewa Atlasu, siedem wersji Uber bossów końcowych, nowe unikalne, rework modyfikatorów na potworach, wsparcie dla kontrolerów, poprawki QoL, nowy system nagród za challenge, nową erę supporter packów i więcej.
Oswój ich moc
W tej lidze odkryjesz i zaczniesz zbierać Strażników, by skorzystać na ich wielkiej mocy. Po aktywacji, podążają za graczem przez krótki czas i wzmacniają wrogów jednocześnie zwiększając znacznie zarówno trudność jak i nagrodę.
Dostępne są trzy klasy Sentineli. Strażnicy Stalker wzmacniają umiarkowaną liczbę potworów w sekwencjach w miarę napotykania ich. Strażnicy Pandemonium wzmacniają liczne grupy, całe naraz, szybkimi impulsami. Strażnicy Apex wzmacniają tylko rzadkich i unikalnych wrogów, ale nadają im bardzo silny efekt.
Rekonfiguruj
Strażniczy Kontroler – to jakby runiczny układ scalony zasilający Sentinele i pozwalający na dostosowanie ich zachowań. Wstępnie umożliwia posiadanie tylko jednego Strażnika na jednym obszarze, ale w miarę postępu odblokowujemy coraz więcej zasilania by utrzymać trzy.
Będziemy łączyć runiczne znaki nitkami, by wybrać które z nich będą zasilane. Nitki można przesuwać dowolnie bez żadnego kosztu usunięcia ich. W Kontrolerze ustawiamy takie zachowania i wyposażenie Strażników, jakie będzie nam najbardziej odpowiadało i współgrało z buildem.
Montuj i eksperymentuj
Gdy Sentinelom kończą się ładunki i nie są już funkcjonalne, można łączyć dwa razem z Power Core, by zmontować nowego i naładowanego Strażnika, który odziedziczy właściwości obu zdemontowanych łusek. Taki hybrydowy Strażnik może przy okazji otrzymać specjalne właściwości. Może to na przykład być zupełnie nowy rodzaj Sentinela lub może otrzymać ekskluzywne modyfikatory niedostępne poza procesem montażu.
Unikalne Sentinele
W trakcie gry, możesz odkryć lub zmontować unikalnych Strażników. Ci zachowują się w bardzo wyspecjalizowany sposób. Na przykład Basilisk – petryfikuje przeciwników w bardzo szerokim AoE. Hollow-Eyed Skull to Headhunter w formie Sentinela. Jest też zestaw Strażników, którzy wzmacniają tylko konkretnych bossów w Atlasie czyniąc ich bardzo niebezpiecznymi, ale bardzo nagradzającymi.
Craftuj potężne przedmioty
W tym dodatku, znajdziesz nowy rodzaj rzadkich orbów: Rekombinatory. Te służą do przeprowadzania procesu montażu, takiego jaki możliwy jest z Sentinelami, ale na zwykłym gearze. Połączyć można dwa przedmioty o tej samej klasie. Chociaż wynik jest nieprzewidywalny, to połączone mogą zostać najlepsze modyfikatory przedmiotów. Można też uzyskać ekskluzywne mody, których nie dostaniemy nigdzie indziej.
Bądź w kontroli swego Atlasu
Najlepszą rzeczą w Siege of the Atlas była kontrola, jaką dało nad doświadczeniem endgame’u drzewko pasywnych Atlasu. Skupiliśmy się na tym elemencie gry i dodaliśmy 20 nowych Keystone’ów, które umożliwią dogłębne dostosowanie tego, jak rozegrasz endgame w Path of Exile.
Chris Wilson
Możesz chociażby:
– sprawić, że tylko Twoje ulubione mapy będą dropiły
– otrzymywać bonusy za brak modyfikacji map fragmentami
– konwertować nieużywane mapy i skarabeusze w inne, losowe
– dyktować jak bardzo ofensywne lub defensywne będą potwory na mapach
– wyłączać konkretne mechaniki ligowe na mapach, by zwiększyć szanse na wystąpienie innych
Uber wersje końcowych bossów
Cześć nowych Keystone’ów w drzewie Atlasu zmienia końcowe bossy na jeszcze silniejsze wersje. Venarius, Sirus, Maven, Exarch, Eater, Shaper i Uber Elder w swojej finalnej wersji stanowią największe wyzwanie, jakie oferuje gra, oraz nagrodzić mogą jednymi z najbardziej kuszących nagród.
Zdobądź nowe Unique przedmioty
Zwycięzcy ostatniego wyścigu po bossy dostali możliwość pomocy w designie nowych przedmiotów – te wprowadzane są w dodatku Sentinel. Dropnąć je można z Inifinite Hungera, Black Star, Shapera, Uber Eldera, Maven i Sirusa.
Nowe modyfikatory przeciwników
Stare mody 'niebieskich’ i 'żółtych’ wrogów są już bardzo stare. Rzadki przeciwnik mógł mieć wiele linijek modów, których nikt nie czytał, a i tak mało zmieniały. Teraz niebieskie potwory będą miały mod Archnemesis. Żółte moby będą miały dwa, od aktu szóstego mogą mieć czasem trzy, a od map – cztery mody Archnemesisowe. Te zostały zrebalansowane, a nagroda doświadczenia zależy nie od rzadkości przeciwnika, a od tego, ile ma modów.
Wsparcie kontrolerów na PC!
Zaimplementowane zostało wsparcie kontrolerów na wersjach PC Path of Exile. Oznacza to, że posiadacze Steam Decka mogą grać od zaraz.
Zmiany QoL
Dodane zostają również drobne zmiany quality of life takie jak łatwiejsze dodawanie map do gniaz ulubionych w Atlasie. Dodano też ustawienia definiujące graczy, którzy mogą korzystać z portali w Twojej kryjówce. Kilka innych poprawek zostanie ogłoszonych później.
Trudniejsze wyzwania
W nowym systemie challengy można zgarnąć aż dziesięć nagród.
Pierwszą dostaniemy już za 6 challenge, kolejne za 12, 16, 20, 24.
Te pięć skórek to pełny komplet pancerza + skrzydła.
Od tego momentu, wyzwania będą trudniejsze. Nagrody są w gruncie rzeczy te same, ale emitują efekt płomiennej mgiełki. Otrzymamy je po zaliczeniu wyzwań, kolejno: 28, 31, 34, 34, 38.
Kirac’s Vault
Pass powróci w nowej odsłonie z innymi ekskluzywnymi skórkami do unikalnych przedmiotów. Odblokowywanie nagród będzie działało, jak wcześniej, na zasadzie ukańczania bonusów map.
Nowe Supporter Packs
Jak co ligę, można zakupić Supporter Packi, ale tym razem nie będą to armour sety, efekty do broni, ani pety.
W tym sezonie mamy interaktywne skiny na przedmioty, kryjówki i efekty specjalne.
Z resztą sam sprawdź!