Kultura starożytnych Vaal opierała się na składaniu ofiar. Według nich, wielka moc była nagrodą za wielkie poświęcenia.

Spis treści:
1. Wstęp i mechanika
2. Próby, ruina
3. Wyryte ultimata (Inscribed Ultimatums)
4. Trialmaster (boss)

1. Wstęp i mechanika

W Ultimatum przyjmujemy wyzwania od Trialmastera, wiernego sługi Chaosu, czyli potężnego bytu czczonego przez starożytnych Vaal. Wyzwania te obiecują coraz lepsze i lepsze nagrody, ale grożą coraz większym i większym ryzykiem. Co rundę dowiadujemy się co jest do zgarnięcia jeśli się uda, ale też musimy wybrać jeden z trzech niekorzystnych warunków.

Każda kolejna runda to więcej lootu, ale warunki również się kumulują, znacząco zwiększając trudność. Ryzyko polega na tym, że nie dostaniemy żadnej nagrody jeśli wyzwanie przegramy. Tak wygląda przedstawione nam ultimatum: odbierz nagrodę i odejdź, lub zaakceptuj ryzyko kolejnej rundy. Na czas podjęcia decyzji, gra jest spauzowana.

Party

W grze w party, czas pauzy jest ograniczony do 30 sekund i każdy gracz głosuje na wyzwanie. Wygrywa warunek, który ma najwięcej głosów. Jeśli różne warunki mają tyle samo głosów, to jeden z nich jest losowany.

Inny gracz może zdecydować się na odebranie swoich nagród, tym samym przerywając swój udział w próbie i rezygnując z kolejnych, ale może wciąż kontynuować walkę i pomagać graczom, którzy pozostali w arenie.

2. Próby, ruina

Trialmaster zaprasza graczy do podjęcia jednej z czterech prób:

Pokonaj wrogów – zabijaj potwory i przeżyj
Przetrwaj – przeżyj
Zajmij okręgi – przejmuj wskazane obszary
Obroń ołtarz – zabijaj potwory i przeżyj, przegrasz jeśli ołtarz zostanie zniszczony



Gracz przegrywa całą próbę w momencie swojej śmierci lub po wyjściu na 5 sekund poza arenę. Przegrać można również jeśli osiągnie się maksymalną ruinę. Jest to statystyka obecna tylko w Próbach Chaosu. Nie robi ona nic oprócz tego, że jeśli uzbiera się 7 sztuk debuffu, to wyzwanie zostaje natychmiast zakonczone i liczy się jako porażka. Źródłem ruiny są niektóre wyzwania, jakich mogą się podjąć gracze:

Ruin Losowy rodzaj potworów czasem używa zdolności, która aplikuje 1 ruinę trafionym graczom.
Stalking Ruin Nietykalna zjawa śledzi graczy na arenie i aplikuje 1 ruinę trafionymi ciosami.
Restless Ground III Wrogowie pokonani na błękitnej ziemi zostają wskrzeszani jako duchy, które aplikują ruinę.

Inne wyzwania to klasyki takie jak zmniejszenie wielkości areny, dodanie lodowych bomb, zwiększenie obrażeń otrzymywanych przez graczy, czy zwiększenie szybkości potworów. Generalnie są to łatwe do zrozumienia warunki, które można przeczytać tuż przed rozpoczęciem walki.

3. Wyryte ultimata

W grze sporadycznie pojawiają się również wyryte ultimata, czyli mapy z areną w domenie Trialmastera, w której podejmujemy się tylko jednej rundy wyzwania, ale dłuższej i już oprawionej predefiniowanymi warunkami. Na wyzwanie należy przynieść przedmiot opisany w wyrytym ultimatum, a nagrodą jest zawsze podwojenie jego wartości.



Jeśli próba się nie powiedzie, to przyniesione dobra są utracone na zawsze. Dlatego należy liczyć się z wymienionymi warunkami.

Pomnik w domenie Trialmastera.

4. Trialmaster (boss)

Napotkane na mapach w tierach 14 i wyższych próby bardzo rzadko zapraszają do walki z samym Trialmasterem, w ramach rundy dziesiątej.


Po zaakceptowaniu takiego wyzwania, przenoszeni jesteśmy bez ładowania na specjalną arenę, na której wciąż aktywne będą wszystkie dotychczasowe warunki.

Pokonanie mistrza prób gwarantuje zrzucenie jednego z Ultimatowych unikalnych przedmiotów Vaal oraz Tainted Catalysty, które nadają losowe quality corrupted biżuterii.
Lista unique w Ultimatum



Niestety z powodu ekstremalnej rzadkości tej walki, oraz faktu, że Ultimatum nie przechodzi do gry na stałe, nie jestem w stanie zorganizować lepszego materiału z walką niż cudze wideo. Oto najlepsze nagranie, jakie znalazłem w sieci:

Minigaleria: Trialmaster zawsze stoi przy gablocie, w której widoczna jest nagroda pierwszej rundy.