Przypadkowo napotkana postać prosi o pomoc, nic nie pamięta. By pomóc Cavasowi odzyskać pamięć, trzeba zbierać fragmenty jego rozpadających się wspomnień. Walcz z potworami zamieszkującymi jego wspomnienia i aktywuj stabilizatory nim zupełnie się zapadną.

Uwaga! Dodatek ten obecnie nie fukncjonuje w grze. Część mechanik jest dostępna w inny sposób, ale nie można udać się do głównego hubu. Jeśli Synthesis wróci, to niniejsza czytanka może okazać się w przyszłości nieaktualna, a więc jest to tylko lekturka dla żądnych zaspokojenia swej ciekawości.

Spis treści:
1. Wstęp
2. Fragmenty pamięci
3. Nexus
4. Fractured i synthesised przedmioty
5. Bossy
6. Galeria

1. Wstęp

Wygnańcze? Proszę, musisz mi pomóc.
Nie wiem, gdzie jestem ani jak się tu znalazłem. Nie pamiętam, jak się nazywam. Nie pamiętam niczego.

Nawet w takim załamaniu zdaję sobie sprawę, że wspomnienia unoszące się tak wokół… to nie jest normalne. Wierzę, że przytrafiło mi się coś okropnego.

Co jeśli dotknie to i innych? Jeśli matki zapomną swoich dzieci? Jeśli dzieci zostaną porzucone i zbyt przerażone, by poradzić sobie w świecie pełnym horrorów? Wygnańcze, czy wyobrażasz sobie coś tak koszmarnego?

Cavas

Cavasa zawsze spotykamy przy portalu do jego wspomnienia. Poprosi nas o jego stabilizację.

2. Fragmenty pamięci

Po wejściu do wspomnienia, jest ono całe zakryte, poza jednym stabilizatorem. To punkt wejściowy, od którego zaczyna się encounter: po aktywowaniu go, obszar odkrywa się na niedługi moment. W tym czasie należy znaleźć kolejne stabilizatory (od jednego do trzech) i aktywować je, nim wspomnienie się zapadnie.

Jeśli dasz się połknąć Rozkładowi (reprezentowanemu przez wiecznie rosnącą falę dezintegrującą wszystko, co napotka) – zostaniesz wyrzucony z powrotem tam, gdzie stoi Cavas.

Nie martw się, jeśli jakiś drop zostanie pochłonięty przez Rozkład – wszystko i tak będzie można podnieść po encounterze u stóp Cavasa.

Jeśli misja się powiedzie, otrzymasz też Ustabilizowany Fragment. Po pierwszej ukończonej stabilizacji, dostaniesz zaproszenie do Nexusa Pamięci.

3. Memory Nexus

Jest to miejsce łączące fragmenty pamięci mostami. Można tutaj układać ścieżki z zebranych Ustabilizowanych Fragmentów w systemie, który z założenia ma przypominać trochę gry planszowe. Zebranych możemy mieć ich maksymalnie 10, zatem warto z nich korzystać.

W centrum Nexusu można otworzyć Mapę Pamięci. Będą się już znajdować pewne klocki – są to fragmenty z nagrodami, fragmenty modyfikujące lub wzmacniacze (memory aplifier). Zarówno te elementy, które już się tu znajdują, jak i te dodawane przez nas, mają określoną żywotność (można im złożyć tylko konkretną liczbę wizyt).

  • Fragment z nagrodami – tzw. Distant Memory, gdzie znajdziemy zsyntezowane skrzynki zawierające nagrody danego typu (co będzie wskazane nad danym klockiem. Zonę tę można odwiedzić tylko raz i rozpada się natychmiast po aktywacji stabilizatora, zatem należy się spieszyć, jeśli chce się zgarnąć skarby! Poniżej przykład fragmentu z nagrodami Breachowymi:
  • Fragment modyfikujący – w tym obszarze nadamy dodatkowe modyfikatory wybranemu wspomnieniu oraz do czterech połączonych z wybranym. Modów jest maksymalnie pięć i są one losowe. Sprawiają, że potwory zamieszkujące wybraną grupę wspomnień są silniejsze, ale dropią lepsze lub więcej przedmiotów. Ten fragment, jak powyższy, można odwiedzić tylko raz i rozpada się natychmiast po stabilizacji, także pośpiech jest wskazany.
  • Wzmacniacz (memory amplifier) wpływa na osadzony na nim fragment. Jedne zwiększą ilość dropów, inne zwiększą poziom obszaru, a jeszcze inne dodadzą liczbę wizyt, jakie możemy mu złożyć.

Klocki można ustawiać wyłącznie w taki sposób, by łączyły się mostami. Nie będzie możliwe usytuowanie fragmentu tak, by wychodzący z niego most skierowany był do innego fragmentu od strony ślepego zaułka. Pod każdym z nich cyferka wskazuje, ile jeszcze razy możemy zagrać na danym elemencie, zanim zacznie się rozpadać.

Ustabilizowane Fragmenty, po usytuwaniu w Mapie Pamięci, zostają zakolejkowane – oznacza to, że fizycznie obszary te nie istnieją, dopóki nie ustabilizujemy ich w sąsiedniej zonie. W samym Nexusie znajdują się cztery stabilizatory – każdy skierowany w innym kierunku świata – służące rozpoczęciu eksploracji, co czyni Nexus swoistym centrum eskapad 😉.

Jeśli klocek nie jest w trakcie rozpadu, to przedmioty dropiące w nim podnosimy tak samo, jak na mapach. Jeśli klocek jest w trakcie rozpadu, to cały drop zostanie automatycznie przeniesiony do stabilizatora, na którym skończymy (jeśli nie pochłonie nas Rozkład).

W każdym fragmencie pamięci, zarówno niestabilnych wspomnieniach Cavasa, jak i elementach Mapy Pamięci, dropią tzw. fractured items, a te można wykorzystać w Syntezatorze.

4. Fractured i synthesized przedmioty

Fractured przedmiot zawiera fractured mod – jest to modyfikator niemożliwy do zmiany ani do usunięcia. Oznacza to, że nigdy nie zadziałają na niego ani Chaos Orb, ani Divine Orb. Jeśli na takim przedmiocie zastosować Orb of Scouring, to ten mod zostanie zachowany.

Charakteryzuje się też dystyngowalnym znakiem przed i po nazwie.

Gear o trafionym albo pożądanym fractured modzie ma olbrzymi potencjał do craftowania, gdyż nie ryzykujemy utraty cennej właściwości.

Fractured mod jest zawsze wyświetlany na szczycie explicit modyfikatorów.

Trzy rzadkie fractured itemy o tej samej klasie (np. 3x buty) można zanieść do Syntezatora znajdującego się w centrum Nexusu, tuż obok Mapy Pamięci.

Przemiana trzech podstawek o wspólnej klasie poskutkuje otrzymaniem losowego przedmiotu o tej samej klasie i rzadkości, ale z dodatkowymi od 1 do 3 modów implicit, zwanych modyfikatorami synthesised.

Charakteryzuje się on znakiem przed i po nazwie.

Przykłady synthesised przedmiotów:

5. Bossy

Po odnalezieniu pierwszego fragmentu pamięci Shapera, następne wspomnienie Cavasa będzie dość szczególne, pełne niespodzianek i skończy się końcem jego już nie takiej tajemniczej amnezji.

Od tego momentu, w Mapie Pamięci mogą pojawić się specjalne Distant Memories – fragmenty możliwe do zwiedzenia tylko raz i rozpadające się od razu od momentu aktywacji stabilizatora. Na końcu obszaru znajduje się portal do walki z bossem, który gwarantuje unikalny synthesised drop.

Przy odrobinie szczęścia trafi się bardzo rzadki bossfight: Cortex. Oby szczęście dopisało wówczas też z modami areny.

https://i0.wp.com/i.redd.it/nn9g12472dp21.jpg?w=1200&ssl=1

6. Galeria