Uwięzieni od tysięcy lat w Domenie Bezkresnego Konfliktu, najznamienitsi dowódcy historii Wraeclastu toczą wieczną wojnę. Spotykane po ukończeniu 10 aktu na mapach monolity można aktywować, by uwolnić walczące legiony od wiecznej wojny i zagarnąć ich cenne nagrody.

Spis treści:
1. Monolit i walka z legionem
2. Frakcje, ich bossy i nagrody
3. Inkubatory
4. Odłamki i Domena Bezkresnego Konfliktu
5. Bezkresne Klejnoty (Historyczne)



1. Monolit i walka z legionem

Podczas eksploracji Atlasu, czasem na mapie spotkasz Bezkresny Monolit, który przedstawia poniższa ilustracja:

Uruchomienie go uwolni na 15 sekund zatrzymany w czasie fragment konfliktu. Wrogowie w stazie mogą być atakowani, kiedy ich zdrowie spadnie do zera, zostaną „odblokowani”. Gdy owe 15 sekund minie, staza się kończy i każdy „odblokowany” wróg stanie do walki, a każdy pozostały… zniknie.

Wszystkie rare moby to tzw. Sierżanci, mogą oni gwarantować dodatkową nagrodę po pokonaniu. Wówczas rodzaj nagrody będzie przedstawiony nad jego głową:


Czasami Legion zawiera skrzynkę z gwarantowaną nagrodą:

Rzadziej, Legion może zawierać skarby wojenne, z których dropi wiele splinterów (odłamków) danej frakcji:

Jeszcze rzadziej, Legion może być prowadzony przez Generała, tj. unique bossa odgrywającego rolę fabularną w grze. Odblokowanie Generała oznacza walkę z bossem, która może okazać się wyzwaniem:

Z bossa dropią liczne splintery frakcji przez niego reprezentowanej.

Frakcji jest łącznie pięć, a konflikt uwalniany przez jeden monolit odbywa się między dwoma losowymi z nich. Z takiej potyczki można też wynieść ekskluzywne unikalne, które dropią wyłącznie z pokonanych wrogów i bossów Legionu lub jego skrzynek.



2. Frakcje

Każda strona konfliktu ma swojego bossa (Generała), emblemat, który składa się ze 100 odłamków, oraz zestaw 5 unikalnych przedmiotów, w tym jeden Bezkresny Klejnot.

  1. Karui
Odłamek i EmblematUnikalne frakcjiKlejnotBoss (Generał)
Kaom’s Primacy

Lavianga’s Wisdom

Marohi Erqi

Tavukai
Lethal Pride


Hyrri Ngamaku


2. Vaal

Odłamek i EmblematUnikalne frakcjiKlejnotBoss (Generał)
Maw of Conquest

Pledge of Hands

Rathpith Globe

Rebuke of the Vaal
Glorious Vanity


Viper Napuatzi


3. Eternal Empire

Odłamek i EmblematUnikalne frakcjiKlejnotBoss (Generał)
Honourhome

Lioneye’s Paws

Maligaro’s Virtuosity

Wreath of Phrecia
Elegant Hubris


Marceus Lioneye


4. Templar

Odłamek i EmblematUnikalne frakcjiKlejnotBoss (Generał)
Divinarius

Sign of the Sin Eater

The Sorrow of the Divine

Voll’s Protector
Militant Faith

Sanctus Vox


5. Maraketh

Odłamek i EmblematUnikalne frakcjiKlejnotBoss (Generał)

Al Dhih

Asenath’s Gentle Touch

Aukuna’s Will

Darkscorn
Brutal Restraint


Akuna, Czarna Sekhema



3. Inkubatory

Są to złote jaja, które mogą dropnąć z rare przeciwnika (Sierżanta), Generała lub ze skrzynek. Są gwatantowanym lootem ze skrzynki z ikoną Legionu.

Aplikuje się je na noszony przedmiot i rozpoczyna inkubację: w miarę, jak pokonujemy wrogów, jaja dążą do „wyklucia” nagrody, którą są opisane.

Postęp inkubacji można sprawdzić po najechaniu kursorem na przedmiot z jajem:

Inkubator aplikowany na przedmiot(y) noszony(e) w alternatywnym zestawie broni nie będzie robił postępu jeśli z owych przedmiotów aktywnie nie korzystamy.

Można inkubować na trinketach:



4. Domena Bezkresnego Konfliktu

Po zebraniu 100 sztuk odłamków tego samego rodzaju, otrzymuje się Emblemat. Minimum dwa Emblematy można wrzucić do Map Device, by otworzyć wejście do serca Konfliktu, gdzie wybrane frakcje toczą bój.

Arena to obszerny krater z wielkim monolitem Legionu w centrum, do którego zbliżenie się i pozostanie w zasięgu wpierw uruchamia pięciominutową walkę. Zawsze obecni są Generałowie wybranych stron. Gwarantowane nagrody otrzymywane po pokonaniu Sierżantów i Generałów nie dropią od razu, za to są kumulowane, na co podgląd mamy na spodzie ekranu:

Kiedy starcie dobiegnie końca (tj. minie 5 minut), wszystkie zakumulowane skarby będzie można podnieść.

Po pokonaniu Generałów, można ponownie zbliżyć się do monolitu i poczekać, aż przywróci on do ferworu walki połowę poległych przeciwników – można w ten sposób nakumulować kolejne zdobycze!

Pierwsza ukończona Domena Bezkresnego Konfliktu z udziałem czterech frakcji nagradzana jest ulepszeniem Map Device’a:

Tylko na tej arenie jest szansa na zdobycie Historycznego Klejnotu – specjalnego jewela do drzewka, w którego zasięgu punkciki są podbite przez jego frakcję.

5. Bezkresne Klejnoty

Timeless Jewele to specyficzne przedmioty umożliwiające funkcjonowanie niektórych buildów lub dające drastyczne bonusy konwencjonalnym buildom. Każdy z nich ma zasięg Large. Wpływają one na pasywki w owym zasięgu, konwertując Keystone’y na inne oraz wpływając w ten czy inny sposób na wszystkie inne punkty. Jednocześnie można nosić tylko jeden historyczny jewel.

Klejnotów jest po jednym rodzaju na frakcję, łącznie 5 rodzajów różniących się mechanicznie, z czego każdy ma trzy warianty o różnych Keystone Passives. Daje nam to 15 Kluczowych pasywnych.

Zauważyłeś/łaś może drogi graczu (graczko), że absolutnie każde gniazdo na klejnot w drzewku ma w zasięgu Klucz?

Przykładowy jewel opisany jest statystykami jak na niniejszym screenshocie:

Na różowo zaznaczona liczba będąca 'seedem’ jewela – w zależności od tego jaki tu mamy roll, jewel będzie działał inaczej na obszar w drzewie pasywnych. Tak samo będzie działał tylko klejnot o identycznej liczbie.

Na błękitno zaznaczone imię historycznej postaci – od niego zależy Keystone.

Każdy jewel przedstawiam osobno z wyjaśnieniem efektu podboju punkcików przez daną frakcję oraz opisem konwersji Klucza.



1. Lethal Pride

Punkty w zasięgu są podbite przez Karui.

Małe punkciki: +2 lub +4 siły, nie zależy to od seeda.

Notable: w zależności od seeda, dodaje ekstra mod do notable, np.:
• 4% increased max life
• gain 5% of phys dmg as extra fire dmg
• 5% of phys dmg from hits taken as fire dmg

Keystone:

Nazwa / ikonaPostać historycznaEfekt

Chainbreaker



Akoya

Regeneracja 3 Rage na sekundę

Zwiększenia i zmniejszenia regeneracji many działają nie na manę, a na Rage

Kiedy trafisz wroga, tracisz 5 Rage (ale nie częściej niż raz na 0.3 sek)



Strenght of Blood



Kaom

Life Leech nie ma efektu

1% mniej otrzymywanych obrażeń za każde 2% recovery na sekundę z Life Leechu



Tempered by War



Rakiata

50% otrzymywanych obrażeń cold i lightning konwertowane na fire

50% mniej cold resistance
50% mniej lightning resistance




2. Glorious Vanity

Punkty w zasięgu są podbite przez Vaalów.

Małe punkciki: transformowane na inne losowe, zależnie od seeda.
Są one bardzo losowe, np.:
• +10% chaos resistance
• 6% increased skill effect duration
• 1% chance to block attacks

Notable: w zależności od seeda, transformuje na inne losowe.
Nowe punkty są często godne uwagi, głównie: zwiększenie do 35% obrażeń danego rodzaju, life leech zależny od rodzaju damage, maksymalne resistances, szanse na bloki i uniki.

Keystone:

Nazwa / ikonaPostać historycznaEfekt

Immortal Ambition



Ahuana

Zaczynasz z 0 Energy Shield

Energy Shield się nie ładuje ani nie regeneruje

Life Leech nie traci efektu po osiągnięciu maksymalnego zdrowia

Life Leech działa na Energy Shield kiedy zdrowie jest pełne



Corrupted Soul



Doryani

50% otrzymywanych obrażeń nie-chaos omija Energy Shield

Extra Energy Shield równy 20% twojego max zdrowia



Divine Flesh



Xibaqua

Każde otrzymywane obrażenia omijają Energy Shield

50% otrzymywanych obrażeń elemental konwertowane na chaos

+5% maximum chaos resistance




3. Elegant Hubris

Punkty w zasięgu są podbite przez Eternal Empire.

Małe punkciki: zupełnie usuwa ich efekty.
Pełnią one rolę czysto logistyczną: trzeba wbić by gdzieś dotrzeć.

Notable: w zależności od seeda, transformuje na inne losowe.
Nowe punkty są często godne uwagi ponieważ liczbowo bonusy są bardzo wysokie (np. 80% zwiększone obrażenia, albo 50% resistance).

Keystone:

Nazwa / ikonaPostać historycznaEfekt

Supreme Decadence



Cadiro

Zdrowie zwracane przez flaszki na życie wpływa również na Energy Shield

30% mniej zwracanego życia z flaszek



Supreme Ostentation



Caspiro

Żaden przedmiot nie wymaga żadnego atrybutu

Atrybuty nie dają postaci żadnych bonusów



Supreme Grandstanding



Victario

Pobliscy sojusznicy i wrogowie dzielą się z tobą swoimi charge’ami

Wrogowie mają 10% szansy na otrzymanie charge kiedy cię uderzą




4. Militant Faith

Punkty w zasięgu są podbite przez Templarów.

Małe punkciki: małe atrybuty konwertowane na +10 dewocji; inne punkty otrzymują +5 dewocji.

Notable: efekt bez zmian oraz dodatkowe +5 dewocji LUB konwertowany na inny Notable wymagający 150 dewocji do aktywacji.
Nowe punkty to: konwersja obrażeń fizycznych na elemental, +1 minimum charges, +1% max all res, Arcane Surge on spell hit, 10% szansy na zadanie przeciwnikowi Exposure on hit i inne.

Keystone:

Nazwa / ikonaPostać historycznaEfekt

Power of Purpose



Avarius

80% maksymalnej many konwertowane na dwa razy tyle pancerzu



Inner Conviction



Dominus

3% więcej spell damage za każdy power charge

Otrzymujesz power charge zamiast frenzy charge



Transcendence



Maxarius

Pancerz chroni przed otrzymywanymi obrażeniami fire, cold, lightning zamiast przed physical

-5% wszystkich elemental max resistances




5. Brutal Restraint

Punkty w zasięgu są podbite przez Maraketh.

Małe punkciki: +2 lub +4 dexterity, nie zależy to od seeda.

Notable: w zależności od seeda, dodaje ekstra mod do notable, np.:
• 4% increased max life
• gain 5% of phys dmg as extra cold dmg
• poisony zadają obrażenia 10% szybciej

Keystone:

Nazwa / ikonaPostać historycznaEfekt

Dance with Death



Asenath

Twoja postać nie może nosić hełmu

Szansa na obr. krytyczne jest fortunna
Obrażenia krytyczne są fortunne

Otrzymywane obrażenia krytyczne są fortunne


The Traitor



Balbala

Co 5 sekund otrzymujesz 4 ładunki flaszek za każdy niewyekwipowany slot na flaszkę


Second Sight



Nasima

Jesteś oślepiony

Oślepienie nie wpływa na zasięg światła wokół postaci

25% więcej szansy na obrażenia krytyczne wręcz kiedy jesteś oślepiony