Liga dla 3.12: Heist

W Path of Exile: Heist, gracz będzie miał niejedną okazję do organizacji napadów na skarbce przepełnione innowacyjnymi nagrodami.

Wynajmiesz zdolnych złodziei z frakcji Rogue Harbor, oni pomogą ci zrealizować ryzykowne napady. Ukradniesz cenne Artefakty, które wspomogą najem zespołu i jego trening.

Skrótowo: 9 nowych skilli i supportów, zmiany klątw, stalowych skilli, kilku spelli. Grand Heist’y oferują nowe eksklusywne nagrody: enchanty na klatę, broń, alternatywne efekty jakości kamieni, Repliki Unique.



Heist: mechaniki i nagrody

Do organizacji napadu konieczne będą znajomość lokalizacji cennego Artefaktu oraz informacja o zabezpieczeniach. W całym Wraeclaście można znaleźć wskazówki ich dotyczące, jak również monety z tajemniczym emblematem Rogue Harboru. Udaj się do ich przystani, by informacje i monety zamienić na załogę i napad.




Jeśli nie uda ci się uciec po napadzie, stracisz wszystko to, co zdołałeś skraść. Należy wspierać swoich towarzyszy, gdy przełamują zabezpieczenia, by dostać się do skarbca. Uważaj na to, ile zamieszania wprowadzasz, inaczej ochrona uruchomi alarm. Jeśli do tego dojdzie, to będzie czas na ucieczkę.




Towarzyszom można zakładać specjalne dla Heistu przedmioty, które można regularnie craftować. Sprawią one, że noszący je będą dyskretniejsi, bardziej zabójczy i lepiej spełnią swoje role. Dobrze wyposażony zespół może okazać się kluczowy w trudniejszych napadach.




Końcowym celem złodzieja jest dokonanie Grand Heistu, napadu ostatecznego. Wymaga to dostępu do Schematów, które ujawniają rozproszone lokalizacje skarbców. Skomplikowane zadania wymagają kompetentnego planowania, zakupów dodatkowych informacji o skarbcach oraz zatrudniania kilku towarzyszy do pokonywania wielu przeszkód. Lepsze planowanie prowadzi do cenniejszych nagród, a każdy skarbiec kryje ekskluzywne nagrody niedostępne nigdzie indziej.




Jedną z właśnie ekskluzywnych dla Heist nagród są Trinkety (błyskotki w rodzaju bransolety) – zakłada się je w dedykowane miejsce ekwipunku. Wpływają one na nagrody otrzymywane z przyszłych napadów. Niektóre zmieniają nagrody spadające z pokonywanych wrogów, otwieranych skrzynek, natomiast niektóre zmieniają nagrody otrzymywane ze skarbców.




Alternatywna jakość kamieni. Takie kamienie otrzymać można z Grand Heistu, pozwalają one na głębszą personalizację buildu. Każdy istniejący skill i support otrzymuje do 3 nowych wersji jakości, które oferują zupełnie różne od oryginalnych bonusy. Niektóre po prostu zwiększają siłę kamienia, a niektóre zupełnie zmieniają elementy mechaniki.



Inne nagrody, jakie można zdobyć z Grand Heistów, to Repliki Unique lub eksperymentalne bazy (pod crafting). Repliki to efekty prób zrekreowania unikalnych przedmiotów z legend, ale z kilkoma istotnymi różnicami. Niejedna okaże się przydatna lub potrzebna dla danego buildu postaci. Eksperymentalne podstawy to przedmioty zawierające niespotykane właściwości różne od regularnie dostępnych baz.

Przykładowa replika – Replika Abyssusa: zamiast added physical dmg to attacks, oferuje wszystkie trzy added elemental dmg to attacks. Zamiast 50% increased phys dmg taken, mamy tutaj 50% increased ele dmg taken:





Przykładowa eksperymentalna baza: Solarine Bow. Zawiera implicit mod z dodatkowymi obrażeniami ognia:




Co nowego oprócz Heist

Zmiany klątw, skilli stalowych oraz nowe kamienie.

Niektóre klątwy (curses) mogą być klasyfikowane jako heksy (hexes). Heksy budują wartość dla nowego atrybutu – Zagłady (Doom). Im dłużej trwa klątwa, tym większy jest jej efekt. Dle mechaniki Doom dostępne będą dwa nowe kamienie. Np. Impending Doom spowoduje wybuch, kiedy na wrogu skończy się klątwa. Siła wybuchu zależy od zakumulowanej Zagłady (czyli jak długo klątwa była aktywna).


Skille stalowe (Shattering Steel, Lancing Steel) działają na zasadzie nowej mechaniki odłamków. Są to ostrza wiszące w powietrzu za postacią gracza. Wprowadzona jest też nowa zdolność, Call of Steel, która jest dostępna ot tak, jeśli gracz używa jakiegokolwiek skilla stalowego. Przyzywa odłamki z ziemii, jak również wyciąga istniejące z uderzonych wcześniej wrogów.


Wśród nowych zdolności znajdzie się m.in. ściana ognia. Przelatujące przez nią pociski gracza i jego towarzyszy zadają dodatkowe obrażenia ognia oraz aplikują podpalenie samej ściany. Inną nową zdolnością jest miniaturowa czarna dziura, która wciąga wrogów i spowalnia tym mocniej, im bliżej są, a przy okazji zadaje obrażenia fizyczne i chaosu. Discharge i Glacial Cascade otrzymują zmiany, ale nie ma o tym informacji w detalu.




Jak zwykle, pojawią się też nowe Unique (aż 25), 12 nowych kart, wizualne poprawki do istniejących efektów i wiele więcej.

Path of Exile będzie dostępne na MAC OS, wspólne serwery dla klientów na innych systemach niekonsolowych.

Oraz, oczywiście, nowe paczki supporter:
https://www.pathofexile.com/purchase

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *