Harvest to mechanika polegająca na umożliwieniu graczowi dużo bardziej przewidywalnego craftowania poprzez udostępnienie opcji dających większą kontrolę nad efektem. Ponadto, z ogrodu można wynieść wiele ciekawych niuansów niedostępnych nigdzie indziej w grze! A to wszystko przyodziane w klimatyczny „zaczarowany” ogród.
Spis treści:
1. Ogród i jego obsługa
2. Rodzaje craftów
3. Oshabi i Heart of Grove (Serce Gaju)
Wersja pierwotna tego dodatku zakładała, że każdy gracz kultywował swoje plony w prywatnym ogrodzie, w którym sadziło się nasiona i budowało infrastrukturę do nawożenia. Obecnie ta część Harvestu jest wyłączona, ale jeśli jesteś ciekawy jak to wyglądało, to zapraszam do lektury:
Poradnik do oryginalnego konceptu Harvest
Teraz Harvest jest bardzo prosty: znajduje się Gaj, kosi się owoce, wybiera się crafty na miejscu.
1. Ogród i jego obsługa
Podczas eksploracji Atlasu, czasem spotkasz portal do Świętego Gaju, w którym znajdziesz kilka par działek z owocami do zebrania.
Taki portal jest też wyraźnie widoczny na minimapie:
Jeden zestaw to dwie działki, z których skosić można tylko jedną! Wybór zachodzi na podstawie preferowanego zestawu craftów, który oferuje dana działka:
Po wciśnięciu „disperse lifeforce”, wybrany obszar otrzyma nawóz w postaci potrzebnej siły życiowej, natomiast drugi obszar zwiędnie.
Po wybraniu opcji żniwa, zasilone siłą życiową plony nie dadzą się zebrać bez walki. Chociaż w istocie Harvest nie polega na walce, to jednak zbiory mogą nierzadko okazać się wyzwaniem. Między innymi dlatego właśnie przy wyborze zestawu craftów podane są też nazwy nasion (potworów), z którymi przyjdzie się graczowi zmierzyć. Ale trzeba mieć na uwadze, że każdy rodzaj nasiona zawsze oznacza konkretny craft, a zazwyczaj czynnikiem decyzyjnym dla większości gracza jest jednak nagroda, a nie ryzyko z jakim się wiąże 🙂
Po ukończonej walce można zacząć przetwarzać uzyskany z owoców lifeforce (pasek na samej górze) na wynikające z zebranych plonów crafty:
Bardzo ważne: przycisk na dole umożliwia kontakt ze stashem, co pozwala craftować 'zdalnie’ przedmioty, których ze sobą nie wzięliśmy.
2. Rodzaje craftów
Po pierwszym udanym zbiorze, gracz otrzymuje dostęp do Horticrafting Station w Gaju, jak również możliwość postawienia takiej samej dekoracji w kryjówce.
W stacji można przechować do 10 craftów zebranych z żniw, jeśli chcemy je wykorzystać nie natychmiast, ale zachować na później. Można później rozszerzyć pojemność stacji po pokonaniu końcowego bossa dodatku.
Nasiona, a więc ogrody, dzielimy na trzy rodziny, z których każda charakteryzuje się swoją ekskluzywną pulą craftów oraz swoim ucieleśnieniem siły życia w potwory.
Przykład:
T1 – gniazda w przedmiotach
Wild – crafty zmieniają kolory socketów (rzadko: na białe)
Vivid – crafty zmieniają liczbę gniazd
Primal – crafty zmieniają liczbę połączeń (rzadko: na 6-link)
W skrócie:
Wild oferują:
– wymianę orbów na rzadsze
– wymianę fossilów / olejów / kartalizatorów / esencji na inne
– dodanie specjalnego ligowego craftu do Map Device
– dodanie misji losowego Mistrza x3
– zmianę efektu quality broni
– dodanie modu fractured
Vivid oferują:
– transfer doświadczenia ze skill/support gemu
– dodanie modu implicit na zwykłym / abyss / cluster / timeless jewelu
– enchanty do flaszek, enchanty do map
– ulepszenie esencji / oleju / engineer’s orb
– uzyskanie klucza na specjalną wersję Labiryntu (Enriched Lab)
– wymiana skarabeusza na inny / lepszy
– dodanie implicit modu synthesised
Primal oferują:
– wymianę kart lub zestawów kart
– wymianę fragmentów kluczy
– wymianę odłamków / fragmentów Pale Council / Breachstone’ów
– zmianę efektu quality body armouru
– wymianę przedmiotów ligowych (np. bestiary, harbinger) na inny
– dodanie modu wynikającego z influence
3. Oshabi i Serce Gaju
Przy wejściu do pierwszego Gaju, spotkamy Oshabi, opiekunkę ogrodu. Opowie ci ona swoją historię oraz o tym jak zetknęła się z ogrodem. Kiedy ukończysz pierwsze żniwa, dostanie ona sygnał od Gaju: musi sama przeobrazić się w nasiono. W przyszłości napotkasz Oshabi już nie jako pacyfistyczną strażniczkę skorą do rozmowy, a jako końcowego bossa dodatku Harvest.
A będzie to spektakularnie duży kwiatek rosnący sobie w centrum Świętego Gaju:
Po pokonaniu bossa, pojemność na crafty ze żniw w Horticrafting Station jest zwiększona o dodatkowe pięć.