Scourge, zmiany w balansie, QoL i więcej

Update 3.16, którego premierę datujemy na 22 października, przyniesie nam oczywiście nową ligę, a do tego wiele smaczków: bardziej przystępny endgame, kolejną porcję zmian w balansie, rozwój dotychczasowego contentu ligowego i wiele więcej!

Następna liga to Scourge!

W lidze Scourge musisz napełnić Blood Crucible krwią powalonych wrogów, potem przenieść się do alternatywnego Wraeclast, gdzie szaleje apokalipsa, w celu pokonania potężnych demonów i stworzenia świetnych craftów.


Tajemnicza postać pojawia się znikąd, próbuje uciec przed czymś, czego nie widzisz. Podaje ci zardzewiałe urządzenie – Blood Crucible – i nalega na wszczepienie go w twoje ciało.

Blood Crucible napełnia się krwią potworów, które pokonujesz. Kiedy osiągnie pewny poziom, można aktywować urządzenie, co wrzuci cię w równoleglą rzeczywistość, alternatywny Wraeclast opanowany przez demony znane jako Plagę. Im więcej krwi wypełni urządzenie, tym dłużej możesz zostać w alternatywie. Ale im dłużej zostajesz, tym większe obrażenia otrzymujesz.

W Blood Crucible można wrzucić przedmiot. Podczas walki z Plagą, przedmiot ten będzie absorbował korupcję alternatywnego Wraeclastu aż do momentu, gdy możliwa będzie transformacja. To sprawi, że przedmiot stanie się corrupted, ale zyska też dwa mody Scourgowe: jeden pozytywny, jeden negatywny.

Jeśli splugawienie przedmiotu nie powiedzie się, proces można powtórzyć w nadziei na ciekawsze kombo modów!

W miarę walki z Plagą, Blood Crucible dostaje doświadczenie i może levelować. Można wówczas rozdać punkty w jego własnym drzewku, co pozwala na specjalizacji w przyspieszaniu przedmiotów konkretnych klas. Umożliwia też dodatkowe efekty przy splugawianiu przedmiotów, czy odblokowuje miejsce na dodatkowy ekwipunek zabierany do Scourge.

Podczas eksploracji Atlasu, możesz znaleźć Dream Furnance – urządzenie, które pozwala na umieszczenie map w Blood Crucible. Kiedy mapa jest transformowana po absorbcji korpucji i otrzymuje parę modów (tak jak inne przedmioty), może otrzymać mutatory zmieniające na niej działanie ligi Scourge.

Rework drzewa pasywnych

Pomimo dużej skali zmian, drzewo ma w założeniu być wciąż intuicyjne dla doświadczonych graczy. Zostały zbalansowane wszystkie punkty drzewa, wiele zostało skonsolidowanych, a niszowe punkty czy statystyki zostały przeniesione do nowego systemu: masteries.

Kiedy wbijesz pierwszą Notable w clusterze, pojawi się masterka. Wydanie kolejnego punktu na mastery pozwoli na wybranie z listy zaawansowanych statów pasujących tematycznie do clustera. Ten system sprawia, że drzewko pasywek jest łatwiejsze do zrozumienia i daje większą wolność w planowaniu rozdawanych punktów.

Do tego, niektóre Keystone’y zostały zrebalansowane, niektórych lokacje zmienione, a kolejne 6 zostało dodanych:

Ciąg dalszy samego dodatku Scourge nastąpi.

Zmiany w balansie I: flaszki i ailmenty

W 3.15, GGG zmienili sposób usuwania za pomocą flaszek ailmentów i klątw i ochrony przed nimi, ale nie wprowadzili stosownych alternatyw dla buildów, które na nich polegały. W 3.16 pojawi się szereg nowych opcji, które wypełnią lukę zostawioną w reworku flaszek:

  • Purity of Elements – aura daje teraz odporność na ailmenty; rezerwacja 50% (było 30%)
  • Steelskin – kiedy aktywny, daje odporność na krwawienie
  • Tempest Shield – buff daje teraz odporność na szok, ale rezerwuje manę
  • Consecrated Ground zmniejsza efekt aktywnych na graczach klątw o 50%
  • nowe punkty w drzewku, które będą chronić przed ailmentami
  • nowy keystone, który skraca czas trwania elementalowych ailmentów
  • znaczne zmiany w Panteonie
  • buff benchcraftów na uniknięcie ailmentu oraz nowe benchcrafty

Pozostałe zmiany w balansie dodam po południu w piątek.


Tymczasem bez kontekstu (też dodam jutro) wrzucam smaczki:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *