Zapowiedź Ekspedycji, nowe skille, Battle Royale
Następny update przyniesie nam nową ligę, nowe przedmioty i wiele nowych skilli. Obfituje w liczne zmiany w balansie, które mają na celu sprowadzić stare dobre PoE, które weterani sprzed wielu lat pamiętają jako bardzo trudną grę. Powraca też tryb pvp Battle Royale, który dawno temu uruchomiono w ramach prima aprilis.
Nadchodzącą ligą jest Ekspedycja.
Dawno temu, odkrywcy Kalguuran przybyli na Wraeclast w nadziei na kolonizację kontynentu.
Chris Wilson
Wraeclast uczynił co umie najlepiej, więc ci nigdy nie powrócili z wyprawy.
W lidze Ekspedycji poznamy Kalguuran, którzy chcą rozwiązać zagadkę losu swoich przodków. Podczas gry będziemy znajdować obszary, które miały niegdyś być zasiedlone. Powbijane w ziemię pale wskazywać będą gdzie leży trup, a gdzie skarb. Naszą rolą jest wpierw rozplanowanie obszarów detonacji i jej kierunku:
Niezwykle przypomina to ligę Harvest, w pierwszej iteracji dodatku, gdy planowaliśmy ogród.
Następnym zadaniem jest wywołanie łańcuchowej detonacji, podczas której będziemy walczyć z trupami dawnych Kalguuran, ten etap bardzo przypomina Abyss.
Znajdować będziemy relikty, które można następnie wymieniać u nowych NPC – każdy z nich jest handlarzem o specyficznych mechanikach. Np. z jednym można się targować, a u innego ulepszać „na ślepo” kupowany loot.
W endgame pojawią się Logbooki, które są mapami zawierającymi tylko i wyłącznie ekspedycję. Zdecydowanie przypomina to zgrzybiałe mapy z Blightu.
Ponieważ Kalguuran to obca cywilizacja o innej technologii, toteż loot, który będziemy znajdować, ma inne właściwości niż dotychczas poznane przez nas Armour / Evasion / Energy Shield. Jest to Ward, czyli mechanika blokująca otrzymywane obrażenia co parę sekund, co działa doskonale z unikami. Uwaga! Wrogowie to przecież też Kalguuran, więc również stosują taką obronę.
19 nowych umiejętności
Jest ich dokładnie tyle, co klas Ascendancy – ich design jest nimi inspirowany. Zarówno aktywne, jak i supporty, dziewiętnaście nowych kamieni ma zrewitalizować metę wprowadzając nowe style gry, ale też dodając nowe możliwości zmian istniejących buildów.
Ponieważ ta część jest bardzo obszerna i jej tu nie zmieszczę, a jest mimo wszystko ekscytująca, to zapraszam do obejrzenia sobie tych skilli na oficjalnej zapowiedzi. Tu linkuję niniejszy komentarz z odnośnikami w filmie do konkretnych umiejętności:
LINK DO VIDEO Z ZAZNACZONYM KOMENTARZEM
Większe wyzwanie
Ekspedycja to już trzydziesty (!) dodatek po Closed Beta. W prawie każdym dodatku pojawiały się sposoby na ulepszenie postaci, zwiększenie efektywności buildu, craftowanie lepszego lootu. Poziom mocy wzrósł dziesięciokrotnie od kiedy PoE weszło. W związku z tym gra stała się zauważalnie łatwiejsza, a twórcom zależy na przywróceniu starego challengu, z którym kiedyś PoE kojarzono.
Redukcje do supportów skupiających się na czystym zwiększeniu zadawanych obrażeń, dodanie kosztu many do automatycznie rzucających się zdolności, zmiany w dashach/blinkach i zwiększenie szybkości wrogów w aktach to dopiero część trudnych do przełknięcia wieści.
Rebalans flaszek – większość dostaje po prostu nerfa. W zamian pojawią się orby, które zmieniają działanie flaszek specjalnymi enchantami. Można korzystać z flaszek w starym trybie, można je wzmocnić kosztem tego, że nie będą zdobywać ładunków podczas swojego działania, a można też zautomatyzować ich aktywację kiedy spotkany jest dany warunek.
Na przykład, flaszka usuwająca szok może aktywować się samodzielnie od razu w momencie, kiedy zostajemy zszokowani.
Liczba ładunków flaszek zostanie też zauważalnie zmniejszona na mapach, by zmusić graczy do bardziej taktycznego ich stosowania.
Battle Royale
Zaczęło się jako tryb włączony dla żartu na prima aprilis w 2018. Pracowano nad nim jeden dzień. Okazał się być popularny i gracze wielokrotnie prosili o jego powrót:
Zatem i jest: tryb, który będzie aktywny co weekend, ale tylko w weekendy. Massive PvP arena na 30-100 (?) graczy o kurczącym się obszarze. Tym razem ze zmianami. Postać nie ma znaczenia, bo każdy zaczyna w centrum nowego celowo pomniejszonego drzewka pasywek. Można wbijać punkciki w oczekiwaniu na start rozgrywki.
Dropią też unique, które są lekko zrebalansowane. Każda postać ma zwiększone podstawowe życie, manę i atrybuty i trochę szybciej leveluje. Na wyspie dostępne są specjalne ołtarzyki uzupełniające flaszki; mogą one stanowić dobre miejsce na pułapkę.
Jedna, stworzona na potrzeby Royale postać, wystarczy zupełnie do gry w ten tryb. Po prostu co rozgrywkę jej poziom się resetuje i można zagrać następną. Jeśli uda ci się zwyciężyć – będziesz jedyną pozostałą na arenie osobą – wygrasz specjalną dekorację do hideoutu, która rośnie w miarę odnoszonych sukcesów.
Supporter packs
Jak co dodatek, GGG sprzedają limitowane czasowo (pół roku od wyjścia) paczki z punktami i kosmetykami. W tej odsłonie mamy 3 tiery: $30, $60, $90.