Zapowiedź Lake of Kalandra
Może kojarzysz Kalandrę z najcenniejszego przedmiotu w Path of Exile, czyli Mirror of Kalandra. Dodatek Lake of Kalandra pozwoli nam bliżej poznać tę ikoniczną postać i pozwoli posmakować jej mocy.
Następny dodatek przewiduje ligę Kalandra, poprawy endgame’u w Atlasie, cztery nowe kamyki, 14 nowych unikalnych, ponad setkę buffów istniejących unikalnych, revamp mechanik Harvestu, Beyondu i Archnemesis, szereg zmian w balansie i wiele więcej!
Steruj swym przeznaczeniem
Podczas podróży po Wraeclaście, zdarzy ci się napotkać Mirrored Tablet. Złóż w nim odbicia niebezpiecznych encounterów w wybranej kolejności. Zachowaj ostrożność, gdyż niektóre z nich stanowią wyzwanie. Po ułożeniu odbić w Tablecie, możesz otworzyć portal do Jeziora Kalandry, gdzie twoja kreacja zmanifestuje się.
Im dalej od wejścia znajduje się dany kafelek, tym większa trudność i nagrody. Niektóre tablety będzie można zmieniać poprzez przestawianie kafelków, by zaaranżować poziom trudności, jak i wysokość nagrody.
W miarę postępu w lidze, odblokujesz możliwość pomijania, losowania i wyłączania wyborów zmian w Tablecie, by efektywniej wpływać na to, jak potoczy się wizyta w Jeziorze. W endgame pojawi się też możliwość itemizowania Tabletu, by mieć go na później, lub wymienić z innym graczem.
Odzwierciedlaj biżuterię
Poza dropami z encounterów, Jezioro oferuje też innowacyjny sposób kreowania rzadkich przedmiotów. Reflecting Mist kreuje parę pierścieni lub amuletów, idealne odbicia siebie nawzajem. Na jednym z tych przedmiotów, połowa modów ma olbrzmymie wartości, a połowa jest negatywna, by osłabić twoją postać. Drugi z tych przedmiotów ma odwrotny zestaw modów (znegowane wartości). Możesz wybrać tylko jedno z tych odbić.
W endgame będzie można przynieść swoje własne pierścienie i amulety. Reflecting Mist powiększy wartości ich modów, zniekształci je i odbije w taki sposób jak wyżej.
Wspomnienia Atlasu
Wspomnienia Atlasu oferują nowy sposób na eksplorację endgame’u i zdobywanie cennych nagród bez potrzeby specjalizacji w Drzewie Atlasu. Na wysokiego tieru mapach będzie dropić bardzo rzadki przedmiot Wspomnienia, które opisuje przygody Alvy, Niko, Einhara lub Kiraca. Będzie można aktywować podane przez nich w sekwencji mapy i przeżyć wydarzenia z ich pamięci. Drzewo Atlasu nie działa na tem mapy, ale i bez tego są one bardzo wartościowe.
Nowe kamienie
Alchemist’s Mark – zadawanie ciosów oznaczonemu przeciwnikowi napełnia flaszki oraz generuje pod nim burning ground, jeśli twój cios go podpalił oraz generuje pod nim caustic ground, jeśli twój cios go zatruł.
Galvanic Field – aktywuje buff zwiększający szansę na porażenie. Kiedy porazisz przeciwnika podczas buffu, powstanie na nim sferyczne pole energii, które będzie zadawało mu i pobliskim potworom lightning damage zależny od siły szoku.
Overcharge Support – zmniejsza zadawane obrażenia o ćwierć, ale dramatycznie zwiększa szansę na szok oraz siłę szoku
Lightning Conduit – pioruny uderzają każdego zszokowanego przeciwnika wokół wskazanej lokacji, zadając obrażenia tym większe, im silniejszy był szok, ale zdejmują z nich ten ailment. Ten skill sam w sobie nie może go aplikować.
Przedmioty o wyjątkowej mocy
W tym dodatku pojawi się 14 nowych unikalnych, w tym: ekskluzywny dla ligi Kalandry pierścień, nowa nagroda z uber bossa, sześć przedmiotów stworzonych przez supporterów, sześć nowych Grand Spektrów, kilka przedmiotów do levelowania.
Poprawiono też ponad setkę istniejących unikalnych, zarówno tych do levelowania jak i endgame’owych.
Wprowadzona będzie też nowa unikalna mapa – The Tower of Ordeals – rzucamy na niej wyzwanie Trialmasterowi, czyli bossowi Ultimatum. Dropi on przedmioty ekskluzywne dla tej ligi.
Zmodernizowane ligi
Archnemesis – magiczne moby mają teraz częściej mody zmieniające ich statystyki, niż mody mechaniczne. Rzadkie moby w aktach nie mogą mieć więcej niż dwa mody, za to moby w endgame nie mogą mieć mniej niż dwa. Będą z nich leciały lepsze dropy w zależności od liczby modów. Będziemy je teraz rzadziej spotykać, szczególnie w endgame’owym contencie ligowym. Dodano kilka nowych modów z ligi Archnemesis, które kształtują dropy z pokonanego potwora.
Beyond – potwory z Beyondu zostały całkowicie zastąpione demonami Plagi (Scourge). Trudność potworów podległa rebalansowi. Będą się też pojawiać Scourgowe bossy i będzie można dropić tainted orby!
Harvest – cały proces craftowania został całkowicie usunięty z map i przeniesiony do stacji w kryjówce. Poletka w Gaju nie pokazują craftów do odblokowania, tylko zdradzają jakie potwory przyjdzie nam pokonać. Po walce z nimi dropi skrystalizowany Lifeforce, który można przeznaczyć na deterministryczny crafting. Ponadto, nasiona z bossami (T4) będą dużo łatwiejsze do znalezienia.
Zmiany w balansie
Zupełna rewitalizacja drzewa Ascendancy podklasy Trickstera zwiększy jego popularność, jako że są bardzo atrakcyjne zmiany lub bezpośrednie buffy.
Meta buildów ponownie ulegnie drobnym zmianom, szczególnie w obliczu zapowiedzianego w manifesto balansu nerfu rezerwacji i nie tylko.
Na pewno na buildy niebanalny wpływ będą miały pozmieniane dotychczasowo istniejące przedmioty unikalne.
Pojawią się nowe bazy przedmiotów umożliwiające większą kontrolę nad budowanie summonera.
Nowe atrakcyjne MTX
Niedługo kończy się Sentinel pass, ustąpi on miejsca nowemu Kirac’s Vault, czyli zestawowi skinów do konkretnych przedmiotów, który zostanie dopiero zapowiedziany.
Jednocześnie skończą się Archnemesis i Sentinel supporter packs, a nowe paczki można kupić już od dzisiaj!