Uwięzieni od tysięcy lat w Domenie Bezkresnego Konfliktu, najznamienitsi dowódcy historii Wraeclastu toczą wieczną wojnę. Spotykane po ukończeniu 10 aktu na mapach monolity można aktywować, by uwolnić walczące legiony od wiecznej wojny i zagarnąć ich cenne nagrody.
Spis treści:
1. Monolit i walka z legionem
2. Frakcje, ich bossy i nagrody
3. Inkubatory
4. Odłamki i Domena Bezkresnego Konfliktu
5. Bezkresne Klejnoty (Historyczne)
1. Monolit i walka z legionem
Podczas eksploracji Atlasu, czasem na mapie spotkasz Bezkresny Monolit, który przedstawia poniższa ilustracja:
Uruchomienie go uwolni na 15 sekund zatrzymany w czasie fragment konfliktu. Wrogowie w stazie mogą być atakowani, kiedy ich zdrowie spadnie do zera, zostaną „odblokowani”. Gdy owe 15 sekund minie, staza się kończy i każdy „odblokowany” wróg stanie do walki, a każdy pozostały… zniknie.
Wszystkie rare moby to tzw. Sierżanci, mogą oni gwarantować dodatkową nagrodę po pokonaniu. Wówczas rodzaj nagrody będzie przedstawiony nad jego głową:
Czasami Legion zawiera skrzynkę z gwarantowaną nagrodą:
Rzadziej, Legion może zawierać skarby wojenne, z których dropi wiele splinterów (odłamków) danej frakcji:
Jeszcze rzadziej, Legion może być prowadzony przez Generała, tj. unique bossa odgrywającego rolę fabularną w grze. Odblokowanie Generała oznacza walkę z bossem, która może okazać się wyzwaniem:
Z bossa dropią liczne splintery frakcji przez niego reprezentowanej.
Frakcji jest łącznie pięć, a konflikt uwalniany przez jeden monolit odbywa się między dwoma losowymi z nich. Z takiej potyczki można też wynieść ekskluzywne unikalne, które dropią wyłącznie z pokonanych wrogów i bossów Legionu lub jego skrzynek.
2. Frakcje
Każda strona konfliktu ma swojego bossa (Generała), emblemat, który składa się ze 100 odłamków, oraz zestaw 5 unikalnych przedmiotów, w tym jeden Bezkresny Klejnot.
- Karui
Odłamek i Emblemat | Unikalne frakcji | Klejnot | Boss (Generał) |
Kaom’s Primacy Lavianga’s Wisdom Marohi Erqi Tavukai | Lethal Pride | Hyrri Ngamaku |
2. Vaal
Odłamek i Emblemat | Unikalne frakcji | Klejnot | Boss (Generał) |
Maw of Conquest Pledge of Hands Rathpith Globe Rebuke of the Vaal | Glorious Vanity | Viper Napuatzi |
3. Eternal Empire
Odłamek i Emblemat | Unikalne frakcji | Klejnot | Boss (Generał) |
Honourhome Lioneye’s Paws Maligaro’s Virtuosity Wreath of Phrecia | Elegant Hubris | Marceus Lioneye |
4. Templar
Odłamek i Emblemat | Unikalne frakcji | Klejnot | Boss (Generał) |
Divinarius Sign of the Sin Eater The Sorrow of the Divine Voll’s Protector | Militant Faith | Sanctus Vox |
5. Maraketh
Odłamek i Emblemat | Unikalne frakcji | Klejnot | Boss (Generał) |
Al Dhih Asenath’s Gentle Touch Aukuna’s Will Darkscorn | Brutal Restraint | Akuna, Czarna Sekhema |
3. Inkubatory
Są to złote jaja, które mogą dropnąć z rare przeciwnika (Sierżanta), Generała lub ze skrzynek. Są gwatantowanym lootem ze skrzynki z ikoną Legionu.
Aplikuje się je na noszony przedmiot i rozpoczyna inkubację: w miarę, jak pokonujemy wrogów, jaja dążą do „wyklucia” nagrody, którą są opisane.
Postęp inkubacji można sprawdzić po najechaniu kursorem na przedmiot z jajem:
Inkubator aplikowany na przedmiot(y) noszony(e) w alternatywnym zestawie broni nie będzie robił postępu jeśli z owych przedmiotów aktywnie nie korzystamy.
Można inkubować na trinketach:
4. Domena Bezkresnego Konfliktu
Po zebraniu 100 sztuk odłamków tego samego rodzaju, otrzymuje się Emblemat. Minimum dwa Emblematy można wrzucić do Map Device, by otworzyć wejście do serca Konfliktu, gdzie wybrane frakcje toczą bój.
Arena to obszerny krater z wielkim monolitem Legionu w centrum, do którego zbliżenie się i pozostanie w zasięgu wpierw uruchamia pięciominutową walkę. Zawsze obecni są Generałowie wybranych stron. Gwarantowane nagrody otrzymywane po pokonaniu Sierżantów i Generałów nie dropią od razu, za to są kumulowane, na co podgląd mamy na spodzie ekranu:
Kiedy starcie dobiegnie końca (tj. minie 5 minut), wszystkie zakumulowane skarby będzie można podnieść.
Po pokonaniu Generałów, można ponownie zbliżyć się do monolitu i poczekać, aż przywróci on do ferworu walki połowę poległych przeciwników – można w ten sposób nakumulować kolejne zdobycze!
Pierwsza ukończona Domena Bezkresnego Konfliktu z udziałem czterech frakcji nagradzana jest ulepszeniem Map Device’a:
Tylko na tej arenie jest szansa na zdobycie Historycznego Klejnotu – specjalnego jewela do drzewka, w którego zasięgu punkciki są podbite przez jego frakcję.
5. Bezkresne Klejnoty
Timeless Jewele to specyficzne przedmioty umożliwiające funkcjonowanie niektórych buildów lub dające drastyczne bonusy konwencjonalnym buildom. Każdy z nich ma zasięg Large. Wpływają one na pasywki w owym zasięgu, konwertując Keystone’y na inne oraz wpływając w ten czy inny sposób na wszystkie inne punkty. Jednocześnie można nosić tylko jeden historyczny jewel.
Klejnotów jest po jednym rodzaju na frakcję, łącznie 5 rodzajów różniących się mechanicznie, z czego każdy ma trzy warianty o różnych Keystone Passives. Daje nam to 15 Kluczowych pasywnych.
Zauważyłeś/łaś może drogi graczu (graczko), że absolutnie każde gniazdo na klejnot w drzewku ma w zasięgu Klucz?
Przykładowy jewel opisany jest statystykami jak na niniejszym screenshocie:
Na różowo zaznaczona liczba będąca 'seedem’ jewela – w zależności od tego jaki tu mamy roll, jewel będzie działał inaczej na obszar w drzewie pasywnych. Tak samo będzie działał tylko klejnot o identycznej liczbie.
Na błękitno zaznaczone imię historycznej postaci – od niego zależy Keystone.
Każdy jewel przedstawiam osobno z wyjaśnieniem efektu podboju punkcików przez daną frakcję oraz opisem konwersji Klucza.
1. Lethal Pride
Punkty w zasięgu są podbite przez Karui.
Małe punkciki: +2 lub +4 siły, nie zależy to od seeda.
Notable: w zależności od seeda, dodaje ekstra mod do notable, np.:
• 4% increased max life
• gain 5% of phys dmg as extra fire dmg
• 5% of phys dmg from hits taken as fire dmg
Keystone:
Nazwa / ikona | Postać historyczna | Efekt |
Chainbreaker | Akoya | Regeneracja 3 Rage na sekundę Zwiększenia i zmniejszenia regeneracji many działają nie na manę, a na Rage Kiedy trafisz wroga, tracisz 5 Rage (ale nie częściej niż raz na 0.3 sek) |
Strenght of Blood | Kaom | Life Leech nie ma efektu 1% mniej otrzymywanych obrażeń za każde 2% recovery na sekundę z Life Leechu |
Tempered by War | Rakiata | 50% otrzymywanych obrażeń cold i lightning konwertowane na fire 50% mniej cold resistance 50% mniej lightning resistance |
2. Glorious Vanity
Punkty w zasięgu są podbite przez Vaalów.
Małe punkciki: transformowane na inne losowe, zależnie od seeda.
Są one bardzo losowe, np.:
• +10% chaos resistance
• 6% increased skill effect duration
• 1% chance to block attacks
Notable: w zależności od seeda, transformuje na inne losowe.
Nowe punkty są często godne uwagi, głównie: zwiększenie do 35% obrażeń danego rodzaju, life leech zależny od rodzaju damage, maksymalne resistances, szanse na bloki i uniki.
Keystone:
Nazwa / ikona | Postać historyczna | Efekt |
Immortal Ambition | Ahuana | Zaczynasz z 0 Energy Shield Energy Shield się nie ładuje ani nie regeneruje Life Leech nie traci efektu po osiągnięciu maksymalnego zdrowia Life Leech działa na Energy Shield kiedy zdrowie jest pełne |
Corrupted Soul | Doryani | 50% otrzymywanych obrażeń nie-chaos omija Energy Shield Extra Energy Shield równy 20% twojego max zdrowia |
Divine Flesh | Xibaqua | Każde otrzymywane obrażenia omijają Energy Shield 50% otrzymywanych obrażeń elemental konwertowane na chaos +5% maximum chaos resistance |
3. Elegant Hubris
Punkty w zasięgu są podbite przez Eternal Empire.
Małe punkciki: zupełnie usuwa ich efekty.
Pełnią one rolę czysto logistyczną: trzeba wbić by gdzieś dotrzeć.
Notable: w zależności od seeda, transformuje na inne losowe.
Nowe punkty są często godne uwagi ponieważ liczbowo bonusy są bardzo wysokie (np. 80% zwiększone obrażenia, albo 50% resistance).
Keystone:
Nazwa / ikona | Postać historyczna | Efekt |
Supreme Decadence | Cadiro | Zdrowie zwracane przez flaszki na życie wpływa również na Energy Shield 30% mniej zwracanego życia z flaszek |
Supreme Ostentation | Caspiro | Żaden przedmiot nie wymaga żadnego atrybutu Atrybuty nie dają postaci żadnych bonusów |
Supreme Grandstanding | Victario | Pobliscy sojusznicy i wrogowie dzielą się z tobą swoimi charge’ami Wrogowie mają 10% szansy na otrzymanie charge kiedy cię uderzą |
4. Militant Faith
Punkty w zasięgu są podbite przez Templarów.
Małe punkciki: małe atrybuty konwertowane na +10 dewocji; inne punkty otrzymują +5 dewocji.
Notable: efekt bez zmian oraz dodatkowe +5 dewocji LUB konwertowany na inny Notable wymagający 150 dewocji do aktywacji.
Nowe punkty to: konwersja obrażeń fizycznych na elemental, +1 minimum charges, +1% max all res, Arcane Surge on spell hit, 10% szansy na zadanie przeciwnikowi Exposure on hit i inne.
Keystone:
Nazwa / ikona | Postać historyczna | Efekt |
Power of Purpose | Avarius | 80% maksymalnej many konwertowane na dwa razy tyle pancerzu |
Inner Conviction | Dominus | 3% więcej spell damage za każdy power charge Otrzymujesz power charge zamiast frenzy charge |
Transcendence | Maxarius | Pancerz chroni przed otrzymywanymi obrażeniami fire, cold, lightning zamiast przed physical -5% wszystkich elemental max resistances |
5. Brutal Restraint
Punkty w zasięgu są podbite przez Maraketh.
Małe punkciki: +2 lub +4 dexterity, nie zależy to od seeda.
Notable: w zależności od seeda, dodaje ekstra mod do notable, np.:
• 4% increased max life
• gain 5% of phys dmg as extra cold dmg
• poisony zadają obrażenia 10% szybciej
Keystone:
Nazwa / ikona | Postać historyczna | Efekt |
Dance with Death | Asenath | Twoja postać nie może nosić hełmu Szansa na obr. krytyczne jest fortunna Obrażenia krytyczne są fortunne Otrzymywane obrażenia krytyczne są fortunne |
The Traitor | Balbala | Co 5 sekund otrzymujesz 4 ładunki flaszek za każdy niewyekwipowany slot na flaszkę |
Second Sight | Nasima | Jesteś oślepiony Oślepienie nie wpływa na zasięg światła wokół postaci 25% więcej szansy na obrażenia krytyczne wręcz kiedy jesteś oślepiony |