Niuansy o PoE2 z Exileconu 2023

Path of Exile 2 okazuje się być nie dodatkiem do głównej gry, a osobną grą. Miast 7 aktów do zagrania będzie ich 6. Do wyboru będzie 12 podstawowych postaci, każda z 3 Ascandancies, zatem finalnie 36 podklas. Konto do PoE2 to będzie to samo, którym logujemy się do PoE1, więc wszystkie zakupione mikrotransakcje – czy to Stash Taby czy skórki/pety/dekoracje – będą dostępne dla obu gier.

12 postaci

Dla każdego atrybutu lub pary atrybutów będzie nie jedna, a dwie reprezentujące je postaci, które zaczynają w dokładnie tych samych miejscach.

Siła – Marauder / Warrior
Inteligencja – Witch / Sorceress
Dexterity – Ranger / Huntress
Str/Int – Templar / Druid
Int/Dex – Shadow / Monk
Dex/Str – Duelist / Mercenary

Rezerwacje teraz nie będą zabierać puli many, ale korzystać z nowego osobnego zasobu – Spirit – który można będzie zwiększać w drzewku i modami na przedmiotach.

Weapon swap

W PoE2 – tak jak w PoE1 – można zakładać dwa zestawy broni. Skille mają opcje przypisania z którego zestawu korzystają, dzięki czemu przy rzucaniu jednego skilla wyekwipowany jest jeden zestaw, a wystarczy tylko użyć drugiego skilla by zestaw się automatycznie zmienił. Towarzyszy temu możliwość przypisania części punktów w drzewie do danego zestawu:

Na powyższym przykładzie widać, że 10 punkcików do wydania w pasywkach postaci można rozdać dwa razy. Gracz zalokował 5 punktów zestawu 1 w cold damage, zalokował też 9 punktów zestawu 2 w lightning damage.

Orby

W PoE2 crafting będzie odrobinę inny, a znajdywane w dropach przedmioty będą odgrywały większą rolę. Orby służące całkowitemu przerollowywaniu itemu nie będą już tego robić – Altów nie będzie wcale, a Chaos zmienia działanie:

Do tego nie będzie można downgrade’ować rzadkości przedmiotu, jako że Scouringa też już nie będzie.

Twórcom zależało, by Chaos Orb nie równał się zwyczajnie znalezieniu tego samego rare base na glebie.

Item consistency

Arty tworzone dla PoE2 mają być czytelne, nazwy podobne dla tych samych rodzajów przedmiotów, każdy przedmiot otrzyma własny model 3D (nie będzie już unikatów bez własnego wyglądu) – w tym biżuteria i orby, których reprezentacja 3D znajdzie się w postaci dropów na glebie.

Przykład czytelności – jednoręczne topory WSZYSTKIE ostrzem w prawo, dwuręczne WSZYSTKIE ostrzem w lewo, dzięki czemu na rzut oka widać co się lootuje:

Modele 3D orbów:

Nazwy baz przedmiotów:

Podobieństwo stylowe unikatu do bazy:

Kamyki

Support gemy będą spadać z poziomem adekwatnym do obszaru, w którym dropnęły, a nie na poziomie pierwszym. Skill gemy natomiast nie będą dropić, w ich miejscu pojawi się Uncut Skill Gem. Kamyków nie będzie można kupić u NPC w miastach.

Ten przedmiot można oszlifować za pomocą nowej mechaniki – gemcutting.

Pokazane kilka nowych gemów ma bardzo świeży wygląd samego itemu kamyka.

Dystyngowalny charakter każdej broni

Żeby nadać pojedynczym bazom (rodzajom) broni charakterystyczności, niektóre skille będą mogły być wykonane tylko przez jeden rodzaj broni, przez co mentalność gracza potencjalnie zmieni się z np. „hmmm, jaką bronią zrobię ten skill” na „hmmm, co fajnego mogę zrobić tą bronią”.

Podział podstawek broni ze względu na atrybuty może być dobrą podpowiedzią do tego na jaki playstyle się będą nadawać:

Teraz podstawki dużo rzadziej mają implicity, a ich właściwości są rozpoznawalne na pierwszy rzut oka. Przykładami są topór zadający bazowo tylko ogniste obrażenia, albo dagger mający aż 15% szansy na crita atakiem.

Inne przykłady:

Bronie casterskie miały statystyki ataku takie jak attack speed, obrażenia, crit chance. Caster tego nie potrzebuje, więc w zamian dostaje wbudowaną zdolność, która nie kosztuje many.

Trapy to teraz rodzaj broni używający trap/mine skilla; te skille już nie są spellami. Mają różne „detonation type”, np. manualna albo w zasięgu potwora.

Polecane gameplaye na Exilecon 2023

Nugiyen w akcie 4, Shrike Island, z komentarzem GGG_Marka

https://www.twitch.tv/videos/1884928010?t=07h29m00s

Mathil w akcie 4, Izaro’s Prison, solo ale dość emocjonujący stream https://www.twitch.tv/videos/1884146579?t=06h04m34s

Galeria

Nowe character selection screens:

Najprawdopodobniej w tle wybranej postaci będzie pokazane w którym akcie obecnie siedzi, dynamicznie.

Screenshoty z gry:

Splash arty 6 podstawowych postaci w Path of Exile 2 – tych, które znamy z PoE1.

Duelist:

Ranger:

Ranger – Ascendancies:

Shadow:

Templar:

Witch:

Witch – lightning

Marauder:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *