Path of Exile Polska

W tym dodatku gracz napełnia krwią urządzenie zwane Blood Crucible. Pozwala ono na przeniesienie się do alternatywnej rzeczywistości – Wraeclastu, w którym panuje apokalipsa i panoszą się potężne demony zwane Plagą.

Uwaga! Dodatek ten obecnie nie fukncjonuje w grze. Możliwe, że wróci w trochę odmienionej formie, ale nie jest to potwierdzone. Niniejsza czytanka może okazać się w przyszłości nieaktualna, a więc jest to tylko lekturka dla żądnych zaspokojenia swej ciekawości.

Spis treści:
1. Wstęp
2. Blood Crucible
3. Scourged mapy
4. Bossy

1. Wstęp

Tajemnicza postać pojawia się zupełnie znikąd, próbuje uciec przed czymś, czego nie widzisz. Podaje ci zardzewiałe urządzenie – Blood Crucible – i nalega na jak najszybsze wszczepienie go sobie w ciało.

Pokonywanie potworów napełnia je krwią, a gdy napełni się wystarczająco, można je będzie aktywować. Przeniesie cię to do alternatywnego Wraeclastu opanowanego przez demoniczną plagę. Im pełniejszy Crucible, tym dłużej możesz zostać w tym apokaliptycznym wymiarze. Ale im dłużej zostajesz, tym silniejsze będą demony.

Każdy obszar zaczyna się z pustym naczyniem.
Po napełnieniu go do połowy, można je aktywować.
Po całkowitym wypełnieniu, można przenieść się na możliwie najdłużej.

Dezaktywacja lub wyzerowanie krwi cofa gracza do inicjalnej lokacji, z której się przeniósł.

Pokonane demony Scourge mogą dropnąć przedmioty, jakich nigdzie indziej nie znajdziemy.

Tainted orby to analogiczne formy zwykłych orbów, ale działają tylko i wyłącznie na corrupted przedmioty i są bardzo nieprzewidywalne.

Tainted Blacksmith’s Whetstone – losuje quality broni, maksymalnie do 29%

Tainted Armourer’s Scrap – losuje quality ciuchów, maksymalnie do 29%

Tainted Chromatic Orb – nieprzewidywalnie zmienia kolory gniazd

Tainted Jeweller’s Orb – dodaje lub usuwa jedno gniazdo

Tainted Orb of Fusing – dodaje lub usuwa połączenie z największej grupy połączonych gniazd

Tainted Chaos Orb – rolluje modyfikatory rzadkiego przedmiotu albo usuwa je całkowicie

Tainted Divine Teardrop – zwiększa lub zmniejsza tier każdego modyfikatora przedmiotu

Tainted Exalted Orb – dodaje lub usuwa modyfikator

Tainted Mythic Orb – zmienia rzadkość przedmiotu na unique lub niszczy go


Pokonywanie demonów Plagi wpływa też na przedmioty, jakie wrzuciliśmy do Blood Crucible’a i daje punkty, które przeznaczymy na jego rozwój.

2. Blood Crucible

Urządzenie to wszczepione w naszą postać, otworzyć można z ekwipunku [I]. Znajduje się nad trinketem, po lewej od rękawiczek.

W oknie Blood Crucible’a znajdują się dwie zakładki: skille, które można rozwijać by zmienić nieco zachowanie urządzenia, oraz naczynia – można w nie wrzucić przedmioty.

Naczynia

Przedmiot w naczyniu poddawany jest procesowi scourgowania – absorbcji zepsucia – kiedy zabijamy demony Plagi, rośnie postęp, a kiedy dobiegnie końca, przedmiot dostanie dodatkową parę specjalnych modów i stanie się corrupted.

Para zawsze składa się z modu pozytywnego, np. +1 minimum charge albo curse on hit, oraz z modu negatywnego, np. -10% resistance albo +attribute requirement. Scourged mody są zawsze losowe.

Owe specjalne mody nie należą do grupy explicitów, więc nie zajmują miejsca za inne mody, ale nie są też ani implicitem ani enchantem, co oznacza, że jest to zupełnie odrębna klasa modyfikatorów pozwalająca na stworzenie itemu o naprawdę wielkim potencjale.

Ważne: można włożyć do Crucible już zcorruptowany przedmiot i poddać go procesowi scourgowania.

Bardziej opłaca się wpierw zcorruptować gear np. w Locus of Corruption, następnie wrzucić go do Crucible’a, zamiast wpierw scourgować (co automatycznie corruptuje) i stracić szansę na dodanie corrupted implicita.

Jeśli otrzymana para modów nam się nie podoba, to można ponowić proces na tym samym przedmiocie maksymalnie do 2 kolejnych razy, ale za każdym razem potrzebne jest zabicie większej liczby demonów.

Skille

W miarę jak podejmujemy się walki w apokaliptycznym Wraeclaście, nasz Crucible rozwija się dzięki punktom, które możemy inwestować w jego drzewku skilli. Przyspieszają one scourgowanie przedmiotów, zwiększają szansę na lepszy pozytywny mod, zwiększają szansę na słabszy negatywny mod, dodają szansę na dodatkowy link między socketami przedmiotu, itd, itd. Każdy skill można levelnąć do 5 razy.

Wyjątkami są 3 skille:
– Alternate History – pozwalaja na scourgowanie unique itemów
– Cursed Organs – dodaje dodatkowy slot Naczynia na gear
– Restless Nightmares – dodaje dodatkowy slot Naczynia na mapy

3. Scourged mapy

Po pierwszej walce z demonami Plagi na mapie Atlasu, dostaniemy Dream Furnace – odblokowuje on pierwsze Naczynie na mapy.

Mody, jakie można uzyskać na mapach, mogą być naprawdę wynagradzające, jak i niebezpieczne. Mapy mogą absorbować zepsucie aż do 10 razy, więc można stworzyć żyłę złota, ale nierzadko zabójczą.

Wśród pozytywnych modów znajdziemy np. 100% szansy na to, że rare mob dropnie orby, catalysty, fossile czy oleje.

Z negatywnych modów może nam się trafić obrywanie naprawdę wysokich obrażeń (ponad 9000 to norma) przy przejściu do alternatywnego Wraeclastu, czy otrzymywanie kilkuset obrażeń na sekundę w innym wymiarze. Poza tym oczywiste klasyczne mody po prostu zwiększające damage zadawany przez demony.

Scourged mapy to doskonałe miejsce na absorbcję zepsucia w procesie scourgowania przedmiotów trzymanych w Blood Crucible.

4. Bossy

W koszmarnym apokaliptycznym wymiarze mamy małą szansę na spotkanie jednego z trzech bossów Scourge:

Ghorr, The Grasping Maw

K’tash, the Hate Shepherd

Beidat, Archangel of Death

Normalnie może wystąpić tylko jeden boss na mapie naraz, ale na scourged mapie istnieje możliwość wylosowania scourged modu, który zapewni nam spotkanie z dwoma czy trzema.

W trakcie walki z bossem, ubywanie krwi z Blood Crucible zatrzymuje się na 5 sekund w momencie spotkania oraz co każde 5% życia jakie mu odbierzemy.

Bossy dropią wiele tainted orbów oraz unique przedmiotów z dwoma zestawami scourged modów.

Bossy mają też niewielką szansę na upuszczenie Viscera Cauldronu – dodaje on dodatkowe Naczynie na scourgowanie gearu.